Положення про шкільні предметні методичні об'єднання вчителів

Положення
про шкільні предметні методичні об’єднання вчителів
І. Загальні положення
1.1.         Методичне об’єднання учителів-предметників (МО) – це структурний підрозділ науково-методичної служби школи, одна з форм методичної роботи, яка сприяє підвищенню рівня фахової майстерності педагогів.
1.2.         МО створюється за наявності не менше трьох учителів, які викладають один предмет. Можливе створення циклових предметних МО гуманітарного, суспільно-гуманітарного, фізико-математичного, природничо-наукового, технологічного, художньо-естетичного, фізкультурно-оздоровчого профілів.
1.3.         Керівництво роботою МО здійснює голова, який обирається членами МО терміном на 2 роки і затверджується наказом по школі.
1.4.         Плани роботи МО затверджує методична рада школи, погоджує директор школи.
1.5.         МО веде необхідну ділову документацію. Наприкінці навчального року матеріали роботи МО узагальнюються у вигляді звітів.
1.6.         Засідання МО проводиться 4 – 5 разів упродовж навчального року (орієнтовно один раз на квартал).
1.7.         Загальний контроль за роботою МО здійснює заступник директора з навчальної роботи, який контролює окремий предмет або цикл предметів.
1.8.         Уся діяльність МО здійснюється на основі педагогічного аналізу, планування роботи як на поточний період, так і на перспективу згідно з програмою розвитку школи та цим Положенням і передбачає багатопланову і різноманітну за змістом і формами роботу з метою забезпечення безперервного зростання професійного рівня вчителів і реалізацію науково—методичної проблеми школи.
1.9.         Зміст роботи МО має переважно інформаційно-консультативне, психолого-педагогічне, методичне, фахове спрямування.
1.10.     У своїй роботі МО підзвітне методичній і педагогічній раді школи.
ІІ. Діяльність методичного об’єднання спрямовується
на виконання таких завдань
2.1      Удосконалення науково-теоретичної, психолого-педагогічної, загально-дидактичної, методичної
        фахової підготовки членів МО з метою надання якісної базової і повної загальної середньої освіти.
2.2      Здійснення інформаційно-нормативного, методичного, психологічного забезпечення вчителів.
2.3      Вивчення, впровадження перспективного педагогічного досвіду. Узагальнення та обмін досвідом успішної педагогічної діяльності.
2.4      Створення умов для професійного зростання, самоосвіти, дослідницької і творчої діяльності вчителів. Здійснення керівництва творчою діяльністю педагогів.
2.5      Забезпечення  засвоєння і впровадження найбільш ефективних технологій, методик і технік навчання та виховання школярів.
2.6      Конкретне відбиття загально дидактичних, загально педагогічних, психологічних положень стосовно конкретного курсу, розділу, теми уроку або виховного заходу.
ІІІ. Зміст і основні напрямки діяльності МО
3.1      Проведення проблемного аналізу результатів освітнього процесу.
3.2      Подання пропозицій щодо змісту та структури обов’язкових навчальних курсів, їхнього навчально-методичного забезпечення, коригування вимог до мінімального обсягу та змісту навчальних курсів.
3.3      Проведення первісної експертизи суттєвих змін, які вносять викладачі до навчальних програм і які забезпечують засвоєння учнями вимог державних освітніх стандартів.
3.4      Подання пропозицій щодо організації та змісту атестації педагогів.
3.5      Подання пропозицій щодо змісту та організації досліджень, орієнтованих на поліпшення засвоєння учнями навчального матеріалу відповідно до державних освітніх стандартів.
3.6      Прийняття рішень про підготовку методичних рекомендацій на допомогу вчителям, організація їхньої розробки та засвоєння.
3.7      Розробка методичних рекомендацій для учнів та їх батьків щодо найкращого засвоєння відповідних предметів і курсів, підвищення культури навчальної праці, дотримання режиму праці і відпочину.
3.8      Організація роботи диференційованих методичних семінарів для різних груп учителів.
3.9      Діяльність методичного предметного об’єднання:
a.     Розробка та експертиза концепції нових навчальних курсів (як обов’язкових так і додаткових), відповідних навчальних програм, освітніх технологій і методик.
b.     Інтеграція нових навчальних програм у цілісний навчальний план школи.
c.      Обговорення, рецензування, опанування різних матеріалів, підготовлених на МО.
d.     Прогнозування необхідного науково-методичного забезпечення навчальної роботи за профілем.
e.      Проведення проблемного аналізу результатів нововведень, які безпосередньо ініціює МО.
f.       Організація та корекція стратегічних документів школи в межах своєї компетенції.
g.     Керівництво дослідницькою роботою учнів.
h.     Подання пропозицій з поліпшення науково-методичної роботи в школі, діяльності науково-методичної ради.
i.       Організація різних творчих конкурсів, інтелектуальних марафонів.
j.       Організація роботи із створення та збагачення банків даних про перспективні нововведення та інноваційні ідеї в межах своєї компетенції та за своїм профілем.
k.     Встановлення і розвиток творчих зв’язків і контактів з аналогічними підрозділами інших шкіл, ВНЗ і науково-дослідницьких інститутів, дослідниками в інтересах вдосконалення своєї роботи.
l.       Розробка методичного інструментарію для встановлення ефективності нововведень, що проводяться, результатів досліджень.
3.10  Методичне об’єднання має право:
a.     Подавати пропозиції щодо поліпшення навчального процесу.
b.     Звертатися за консультаціями з проблем навчання та навчальної діяльності учнів до заступників директора з навчально-виховної роботи.
c.      Ставити питання про заохочення своїх членів за успіхи у роботі, активну участь в інноваційній діяльності.
d.     Готувати свої пропозиції під час атестації учителів.
e.      Ставити питання про публікацію матеріалів про кращий досвід, накопичений у рамках МО.
f.       Рекомендувати своїм учасникам різні форми підвищення кваліфікації за межами школи.




























































Немає коментарів:

Дописати коментар