Аналіз роботи МО за перший семестр 2015-2016 н.р.

Аналіз роботи методичного об’єднання
учителів природничо-математичного циклу
за  І семестр 2015-2016 н.р.

            Професійна культура вчителя передбачає працьовитість і допитливість, творчий підхід до справи, підвищення рівня  своєї професійної майстерності. І перед учителем  стоїть завдання: оновлювати, удосконалювати зміст своєї діяльності. Допомогти вчителю справитись  з цим завданням можна  за умови вдало організованої і спланованої роботи шкільних методичних об'єднань.
            Роботу МО учителів природничо-математичного циклу Мартоніської ЗШ І-ІІІ ступенів  у 2015-2016 н.р. було спрямовано на реалізацію Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Концепції загальної середньої освіти, Концепції профільного навчання, Національної доктрини розвитку освіти,  методичної проблеми школи «Сучасні підходи до організації навчального процесу» та методичної проблеми методоб’єднанння “Формування ключових компетентностей через використання сучасних інноваційних технологій”.
           
            У І семестрі 2015 – 2016 н. р. було окреслено таке коло завдань:
1.     Обговорено і затверджено план роботи ШМО на 2015/2016н.р. особливості вивчення предметів природничо - математичного циклу у 2015/2016н.р.
2.     Опрацьовано лист МОН України від 26.06.2015 №1/9-305"Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016навчальному році".
3.     Обговорено питання організації роботи за Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти (третій рік роботи):
a)     про організацію навчально - виховного процесу в 5-7-х класах;
b)    особливості реалізації  нового змісту Державного стандарту базової і повної загальної  освіти в нових програмах і підручниках для учнів 7-х класів;
c)     оцінювання навчальних досягнень учнів 7-х класів.
4.     Опрацьовано додаток до наказу МОН України від 16.06.2015р.№641 "Методичні рекомендації  щодо  національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах".
5.     Надано рекомендації та інструкції щодо ведення шкільної документації.
6.     Проведено аналіз результатів ДПА, ЗНО 9,11 класах.
7.     Надано рекомендації щодо роботи педагогів з учнями , що мають початковий рівень знань та з обдарованим учнями в 2015/2016н.р.
8.     Теоретичне засвоєння форм і методів інтерактивного навчання, їх практичне застосування на уроках, яке впливає на розширення пізнавальних можливостей учня;
9.     Підвищення рівня засвоєння знань, встановлення партнерських взаємостосунків між учителем і учнями, які найкраще сприятимуть співробітництву, порозумінню і доброзичливості, дадуть змогу реалізувати особистісно – орієнтоване навчання;
10.                      Вивчення та впровадження методик і прийомів диференційованого навчання, вдосконалення педагогічної майстерності педагогів;
11.                      Розвиток учнів з урахуванням їхніх вікових, фізіологічних, психологічних, індивідуальних особливостей;
12.                      Створення належних умов для  розумового, морального й фізичного розвитку кожного учня.
Працюючи відповідно до поставлених завдань та у зв’язку з проблемою МО, вчителі прагнули поєднати свій педагогічний досвід з використанням сучасних інноваційних технологій навчання. Поряд з традиційними уроками проводилися уроки з комп’ютерною підтримкою, інтегровані та нестандартні уроки (урок-казка, урок-подорож, урок-змагання), уроки з використанням  таких навчальних технологій як «Робота в малих групах», «Акваріум», «Карусель», «Мозковий штурм», «Мікрофон», «Дерево рішень» і т.д. Проводилися різні позаурочні заходи, предметні тижні, учителі обмінювалися досвідом, обговорювали новинки у педагогічній пресі, презентували свої розробки та методичні надбання. Крім того членам МО на засіданнях методичного об’єднання доводилися до відома всі необхідні для роботи нормативні документи та новини методичної та дидактичної літератури, матеріали фахової періодики.
      На належному фаховому та методичному рівні проводять уроки вчителі: Кваша Н.В., Троцик О.А., Склярова В.С.., Кваша І.В., Скляров С.Г., які забезпечують загальноосвітній розвиток учнів, дбаючи про їх навчальні досягнення. Ними враховуються вимоги програм щодо формування теоретичної бази знань учнів та вироблення практичних навичок свідомого використання засобів сучасних технологій у повсякденній навчально-пізнавальній діяльності.
         У 2015-2016 навчальному році було проведено 4 засідання методоб’єднання, на яких учителі проводили відкриті уроки, виступали з доповідями, обговорювали відвідані один в одного уроки, ділилися досвітом, презентували свій педагогічний доробок. Практикувалося нестандартне проведення засідань методичного об’єднання, так у вересні це був «Круглий стіл» та «Ділова гра для вчителя», диспут.
            Робота в диспутах та за «Круглим столом» дає такі результати:

  • збір ідей;
  • можливість кожному виступити і бути почутим;
  • обмін ідеями, досвідом;
  • отримання інформації;
  • робота в форматі «рівний – рівному».     


Велику роботу у 2015-2016 н.р. було проведено членами МО над освоєнням інформаційно-комунікаційних технологій та введенням їх у навчальний процес. На уроках учні навчаються використовувати глобальну мережу Інтернет для пошуку необхідної інформації та для навчання. Члени МО: Кваша Н.В., Троцик О.А, створили  свій персональний сайт.
            У системі роботи школи – проведення олімпіад, що сприяють виявленню обдарованих дітей. Переможці шкільних етапів олімпіад беруть участь у районних олімпіадах. Так учениці 8 класу Цуркан Світлана зайняла ІІ місце у районній олімпіаді з біології та Кушнірова Катерина зайняла ІІ місце  у районній олімпіаді з хімії.
Учні приймали активну участь у районних акціях та конкурсах:
- “Дослідницький марафон”;
- “Ліс – легені планети”;
- “Годівничка”;
- “Парад квітів біля школи”;
- “Галерея кімнатних рослин”;
З метою розвитку пізнавального інтересу дітей до вивчення предмету, розширення їх світогляду проводяться тематичні тижні, вечори.
            У 2015-2016 навчальному році методичне об’єднання учителів природничо-математичного циклу Мартоніської ЗШ І-ІІІ ступенів буде працювати над проблемою “Активізація розумової діяльності та розвиток комунікативних якостей учнів шляхом використання інноваційних технологій”.


Немає коментарів:

Дописати коментар